Eksamensopgave om stress og flowteori

Opgaven er kvalitetssikret af redaktionen på Lærerstuderende.dk
  • Lærerstuderende 2. år
  • Psykologi
  • Godkendt
  • 7
  • 1825
  • PDF
  • Læreruddannelsen Odense
  • 2008
  • 23-03-2008

Eksamensopgave om stress og flowteori

Eksamensopgave i psykologi om stress og flowteori.

2. Problemformulering
Hvordan kan jeg som lærer sikre at vores elever ikke får eller allerede har stress? Hvor påvirker den negative stress læringen?

Indhold

1. Indledning
2. Problemformulering
3. Definition
Behandling og forebyggelse
Perspektiv læring: Robert Karasek og Töres Theorells krav-kontrolmodel
Perspektiv læring: Mihaly Csikszenthmihalyi og Flow
Statistik
Symptomer
Perspektiv læring: Modstand
Eventuelt
Forebyggelse/behandling
Oldenburg dekalogen
Nationale test
Symptomer:
Undersøgelse
Finland.
7. Litteraturhenvisning

Uddrag

1. Indledning
Vi læser om det i avisen, hører om det i pressen og folk skriver bøger om emnet. Staten bruger flere og flere penge på det og i stigende grad rammes børn af det. Jeg som kommende lærer får det som en del af min hverdag og det er vigtigt, at jeg er i stand til at forbygge stress hos mine elever og kender de stresssymptomer som jeg skal være opmærksom på. Derfor har jeg valgt at se nærmere på den stress ved børn i institution. Stress er et stort emne, så jeg har begrænset det til negativ stress ved skolebørn og i relation til læring. Det vil jeg gører ved at se på faktorer med relevans her for... Køb adgang for at læse mere

Eksamensopgave om stress og flowteori

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af denne Webbog.