Statistik & sandsynlighed undervisningsforløb

Opgaven er kvalitetssikret af redaktionen på Lærerstuderende.dk
  • Lærerstuderende 1. år
  • Matematik
  • Godkendt
  • 11
  • 2388
  • PDF
  • Læreruddannelsen Silkeborg
  • 2011
  • 19-06-2012

3.-6. klasse, Studieprodukt: Statistik & sandsynlighed undervisningsforløb

3. Studieprodukt i matematik.
Undervisningsforløb for emnerne Statistik & sandsynlighed i 5. klasse.

Handler om:
Udarbejdet med udgangspunkt i Hiim og Hippes relationsmodel.
Fokus på evaluering.


Underviserens kommentar

Fin opgave med gode pointer.

Indhold

INDLEDNING 2
LÆRINGSFORUDSÆTNINGER 3
RAMMEFAKTORER 3
MÅL 4
INDHOLD 5
LÆREPROCESSEN 7
EVALUERING 7
EVALUERING AF VORES FORLØB 9
LITTERATURLISTE 11

Uddrag

For at få den bedst mulige læring hos eleverne, kræver det, at man som lærer kender elevens kom-petencer, og hvor eleverne ligger niveaumæssigt. For at finde frem til det, skal vi som lærere evalu-ere eleverne. Både for at finde ud af, hvad de er gode til, og hvad de er mindre gode til. Der findes mange måder at evaluere på, bl.a. nævner Michael Wahl Andersen i artiklen, ”Skal – skal ikke?” de fire elementer, der indgår i begrebet kundskab.

Vi har valgt at ligge særlig fokus på evaluering i vores forløb. I afsnittet vil vi beskrive de evalue-ringsformer, vi har valgt at bruge. Vi har valgt at udarbejde et undervisningsforløb til 6. klasse.
... Køb adgang for at læse mere

Statistik & sandsynlighed undervisningsforløb

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af denne Webbog.