Skoven og dens dyr og planter

Opgaven er kvalitetssikret af redaktionen på Lærerstuderende.dk
  • Lærerstuderende 2. år
  • Natur/teknologi
  • Godkendt
  • 10
  • 1989
  • PDF
  • Læreruddannelsen Aalborg
  • 2004
  • 01-07-2004

Eksamensopgave, Undervisningsforløb: Skoven og dens dyr og planter

Eksamensopgave i natur/teknologi om skoven og dens dyr og planter

I henhold til delmål for natur/teknik har vi valgt at se nærmere på skoven og dens dyr, samt årstidsopdele udflugterne, for at give eleverne et indblik i årstidernes skiften.
Vi har valgt at tage udgangspunkt i 3. - 4. klassetrin.

Indhold

Trinmål: 3
Emnevalg: 3
Elevernes forudsætninger: 3
Hvordan nås målet: 3
Mål for undervisningen: 4
Før mødet med skoven: 4
Skovens dyreliv: 5
Indsamling af dyr: 5
Dyrespor: 6
Checkliste: 8
Litteraturliste: 9
Bilag 1: 10
Bilag 2: 11

Uddrag

Emnevalg:
Vi har valgt emnet Skoven, fordi det er vigtigt for eleverne at få viden om, hvordan man gennem oplevelser, erfaringer og undersøgelser i lokalområdet udvikler tanker, sprog og begreber. Alt for få børn har kendskab til skoven og det fascinerende liv, der gennem året udspiller sig i deres nære omverden, deres lokale skovområder. Dels for at vise dem, hvad man kan indsamle i naturen på de forskellige årstider, men også hvad man kan bruge disse ting til.

Elevernes forudsætninger:
Vi vil starte med en kort gennemgang af årets gang i skoven i henhold til de forskellige årstider.
Vi vil derefter lade eleverne lave begrebskort med udgangspunkt i den viden og de forventninger, de på dette tidspunkt har til skoven, i henhold til de forskellige årstider... Køb adgang for at læse mere

Skoven og dens dyr og planter

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.