Elevers morgenmadsvaner

Opgaven er kvalitetssikret af redaktionen på Lærerstuderende.dk
  • Lærerstuderende 4. år
  • Madkundskab
  • Godkendt
  • 5
  • 784
  • PDF
  • Læreruddannelsen Haderslev
  • 2003
  • 26-01-2012

Undervisningsforløb: Elevers morgenmadsvaner

En opgave i madkundskab om børns morgenmadsvaner.

Hertil er lavet et praksisforløb/undervisningsforløb hvor vi lavede morgenmad fra andre lande sammen med en 6. klasse.

Indhold

Indledning Side 2
Elevernes velvære i dagligdagen Side 2
Undervisningsforløb Side 2
Konklusion Side 4
Litteraturliste Side 5

Uddrag

Indledning:
De fleste danskere ved godt, at morgenmaden er dagens vigtigste måltid, alligevel vælger mange at springe den over. Grunden til dette er ofte manglende appetit og for lidt tid om morgenen. Dette kan for den yngre generation få alvorlige konsekvenser i form af dårlig koncentrationsevne og et dårligt spisemønster, der givetvis kan føre til overvægt.1
Skal vi som kommende hjemkundskabslærere påvirke spisemønsteret hos eleverne, må der primært ske med hjælp fra forældrene. Det må være efter vores mening være forældrenes opgave at sørge for deres børns velvære og sundhedstilstand.
På baggrund af ovenstående har vi udformet følgende problemformulering: Hvilken indflydelse har morgenmad på elevernes velvære i dagligdagen og på deres indlæringsevne? Hvordan kan man arbejde med morgenmad i faget hjemkundskab? Kan vi som kommende hjemkundskabslærere påvirke eleverne til en sund start på dagen?
Vi skriver om emnet morgenmad udfra vores forestilling om at morgenmaden udgør en sund start på dagen... Køb adgang for at læse mere

Elevers morgenmadsvaner

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.