Semesteropgave om praktisk madlavning

Opgaven er kvalitetssikret af redaktionen på Lærerstuderende.dk
  • Lærerstuderende 3. år
  • Hjemkundskab
  • Godkendt
  • 10
  • 2459
  • PDF
  • Københavns Dag- og Aftenseminarium
  • 2003
  • 26-01-2012

3.-6. klasse, Undervisningsforløb: Semesteropgave om praktisk madlavning

Semesteropgave i hjemkundskab om praktisk madlavning.

Det er en opgave, der berører emnet praktisk madlavning i folkeskolen. Der er skitseret et undervisningsforløb til en 6. klasse.

Indhold

Indledning:
Undervisningsforløb (til 6. klasse) med temaet ”sund mad, hurtigt”:
Vores overvejelser var i denne forbindelse, hvad skal der fokuseres på?
Levnedsmidler:
Planlægning og tilberedning i henhold til disse tre retter:
Kostanalyse af de tre retter:
Konklusion:
Litteraturliste:
Bilag

Uddrag

Indledning: Da det er et stort samfundsmæssigt problem at nutidens børn spiser flere og flere usunde ting, så er det god grund til at ruske op i disse vaner. Som lærer i hjemkundskab og derfor også et forbillede for eleverne på madlavningsområdet, så er det kun fair at vi i samarbejde med eleverne finder frem til nogle bedre og sundere madvaner. Det er blevet så mest at få sig en bid mad, McDonald’s eller det lokale pizza sted er et yndet sted for familien der har travlt. Vi vil vise eleverne at man godt kan lave hurtig mad, der ikke er tidskrævende på nogen måde, men som stadig er fedtfattigt.
Udfra dette har vi mere specifik valgt denne problemformulering
Hvordan kan man arbejde med sund, hurtig kost i hjemkundskab?
Hvordan kan man begrænse indtaget af mættede fedtsyrer, ved festmad?... Køb adgang for at læse mere

Semesteropgave om praktisk madlavning

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af denne Webbog.