Praktikopgave - SMTTE-model

- Lærerstuderende 2. år
- Praktik (Dansk 4. - 10. klassetrin, Idræt)
- Godkendt
- 8
- 2221
- Læreruddannelsen Aarhus
- 2001
- 26-01-2012
Undervisningsplan: Praktikopgave - SMTTE-model
Opgaven handler om et 3 ugers praktikforløb på Rosenvangskolen. Fagene Dansk og Idræt bliver sat ind i en SMTTE-model.
Uddrag
Vi har valgt at lave et tværfagligt forløb i dansk og idræt, som tager udgangspunkt i tegneserien Asterix, ”Olympisk Mester”. I dansk er planen at eleverne skal arbejde med analyse og forståelse af tegneserien Asterix. Vores idé med idræt er, at introducere og træne eleverne i olympiske discipliner, som finder sted i tegneserien og til sidst afslutte forløbet med en olympiade.
Analyse af Asterix:
Vi begynder med personkarakteristik, så tid, sted og miljø for så til sidst at snakke om temaer. Selve analysen er tænkt hovedsageligt som en blanding af gruppearbejde og tavleundervisning.
Idræt:
Planen er at træne op til og arrangere et ”mini” OL. Vi har valgt at fokusere på disciplinerne spydkast, kuglestød, længdespring og stafetløb
---
SMTTE-model
Sammenhæng:
Vi har valgt at fokusere på litterære analyse, og det skal give dem en forståelse af vores mål, som er sammenhængen mellem fiktiv og faktiv læsning(temaer).
Mål:
Finde relevante temaer i historien, og kunne perspektivere/tolke dem til nutidige problemstillinger.
Tiltag:... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind