Eksamensopgave om musiklytning i 6. klasse

Opgaven er kvalitetssikret af redaktionen på Lærerstuderende.dk
  • Lærerstuderende 3. år
  • Musik
  • Godkendt
  • 6
  • 1551
  • PDF
  • Læreruddannelsen Odense
  • 2003
  • 14-03-2004

3.-6. klasse, Undervisningsforløb: Eksamensopgave om musiklytning i 6. klasse

Eksamensopgave i musik om musiklytning i 6. klasse

I denne opgave vil vi tage udgangspunkt i vores dannelsesideal, fagsyn samt de lovmæssige forhold og beskrive vores overvejelser omkring det konkrete undervisningsforløb.

Indhold

Indledning…………………………………………………………………. side 2
Formål…………………………………………………………………….. side 2
Fagsyn…………………………………………………………………….. side 2
Beskrivelse af undervisningsforløbet……………………………………... side 3
Den konkrete undervisningssituation……………………………………... side 3
o Beskrivelse af de første 2 lektioner i forløbet…………………….. side 4
o Videre forløb i undervisningen…………………………………… side 4
Begrundelse af metodevalg……………………………………………….. side 4
Mål med undervisningsforløbet……………………………………………side 5
o Klare Mål/faghæftet………………………………………………. side 5
Musik i folkeskolen……………………………………………………….. side 6
Litteraturliste……………………………………………………………… side 6

Uddrag

Indledning
Musik er en integreret del af menneskelivet i mange forskellige sammenhænge. Den danner baggrund for en følelse af overordnet kulturel samhørighed, men i særdeleshed også subkulturelt. Hvem har ikke mærket følelsen af nationalt fællesskab når der bliver sunget ”Der er et yndigt land” i en større forsamling. Men for tilhængere af eksempelvis hiphop-kulturen kan følelsen af et, i dette tilfælde subkulturelt tilhørsforhold, være omend endnu stærkere. Foruden fællesskabsfølelsen har musik også en mere personlig emotionel betydning for individets liv og udvikling... Køb adgang for at læse mere

Eksamensopgave om musiklytning i 6. klasse

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af denne Webbog.