Eksamensopgave om musik og dannelsessyn

Opgaven er kvalitetssikret af redaktionen på Lærerstuderende.dk
  • Lærerstuderende 3. år
  • Musik
  • Godkendt
  • 7
  • 1851
  • PDF
  • Blaagaard Statsseminarium
  • 2003
  • 17-12-2005

3.-6. klasse, Undervisningsforløb: Eksamensopgave om musik og dannelsessyn

Eksamensopgave i musik med tilhørende undervisningsforløb.

Opgaven beskæftiger sig med musik som fag, hvorfor musik er vigtigt. Herunder ses på dannelsessyn og de mange intelligenser.

Indhold

Indledning………………………………………………………………………... side 2
Undervisningsforløb……………………………………………………………... side 3
Hvorfor musik?…………………………………………………………………...side 4
Hvilket dannelsessyn…………………………………………………………….. side 4
De mange intelligenser……………………………………………………………side 5
Konklusion……………………………………………………………………….. side 6

Uddrag

Vi vil her beskrive et undervisningsforløb, for 5.klasse, med udgangspunkt i kammermusik, med det formål at udvide elevernes forståelse af musik inden for genren. Musik er mange steder ikke et særligt prioriteret fag i forhold til f.eks. matematik og dansk. Et tydeligt tegn på dette ses i fagfordelingen. De fleste skoler har kun to timer om ugen på skemaet, og mange vil påstå, at lokalerne ofte er af ringe kvalitet. Er det en selvfølge at tingene skal være sådan, eller kan vi blive bedre til at argumenterer for vores fags legitimitet? Vi vil her komme med vores syn på, hvorfor musik er så vigtigt og hvilke unikke kvaliteter musisk udfoldelse bibringer... Køb adgang for at læse mere

Eksamensopgave om musik og dannelsessyn

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af denne Webbog.