Semesteropgave om historiebevidsthed

Opgaven er kvalitetssikret af redaktionen på Lærerstuderende.dk
  • Lærerstuderende 3. år
  • Historie, Pædagogik
  • Godkendt
  • 17
  • 3782
  • PDF
  • Læreruddannelsen Skive
  • 23-11-2008

Praktikforløb, Praktikopgave: Semesteropgave om historiebevidsthed

Semesteropgave som didaktikrapport i historie og pædagogik om historiebevidsthed.

Min problemformulering kom derfor til at lyde:
Hvilke arbejdsformer omhandlende 2.verdenskrig kan give eleverne mulighed for at øge deres historiebevisthed samt give eleverne mulighed for at udvikle deres handlekompetence.

Indhold

Indledning side 2
Tilrettelæggelse af undervisningsforhold side 2
Mål side 4
Teori side 5
Læringsproces side 6
Historiebevisthed side 7
Evaluering side 8
Den gennemførte undervisning side 10
Konklusion side 11
Litteraturliste side 12
Bilag side 12

Uddrag

Grunden til at jeg valgte lige netop at tage 2. Verdenskrig er det faktum at perioden ligger op til mange overvejelser omkring moralske og etiske aspekter som ligeledes kan sættes i relation til eleven selv. Her har et af mine mål været at sætte krigen i relation til nutidsforhold for derved at gøre eleven mere bevist omkring krigens betydning set i relation til i dag. Jeg arbejdede i dansk med nynazisme, så sammenhængen med hvad der skete dengang, kunne sættes i relation til den aktuelle situation med forskellige
nynazistiske organisationer og diktaturer... Køb adgang for at læse mere

Semesteropgave om historiebevidsthed

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af denne Webbog.