Harry Potter | Undervisningsforløb

Opgaven er kvalitetssikret af redaktionen på Lærerstuderende.dk
  • Lærerstuderende 2. år
  • Dansk 1. – 6. klassetrin
  • Godkendt
  • 4
  • 1358
  • PDF
  • Læreruddannelsen Skive
  • 2004
  • 31-03-2004

Harry Potter | Undervisningsforløb

Undervisningsforløb i dansk ud fra Harry Potter og De Vises Sten af Joanne K. Rowling.

Den fantastiske Harry Potter bliver draget ind som spændende læsning i en 5. klasse.

Indhold

Rammefaktorer:
Indhold:
Uge 44.
Uge 45.
Uge 46.
Uge 47.
Uge 48.
Mål:
Læringsforudsætninger:
Problemformulering:
Konklusion:

Uddrag

Harry Potter og de vises sten.
Rammefaktorer:
Vi skal i praktik i 5.b. på XXX skole Det er en klasse med 19 elever, 6 piger og 13 drenge. Vi har 8 dansk lektioner om ugen i klassen i 5 uger i alt 40 lektioner. XXX Skole er en større byskole med ca. 660 elever og ca. 56 lærer på skolen.

Indhold:
Uge 44.
Mandag. Eleverne bliver præsenteret for Harry Potter og de vises sten. Bogen det gennemgående forløb i de 5 uger.
Vi kommer udklædte ind i klasselokalet og uddeler en ”gave” – et Harry Potter bogmærke. Forældrebrev udleveres. Trylleeliksir i snapseglas. Første kapitel læses højt på klassen. Andet kapitel læses individuelt på klassen. De hurtige læsere arbejder selv i Stavevejen eller farvelægger Harry Potter – tegninger. Når alle er færdige introduceres ordbogen, både som plancher og deres egen ordbog. Persongalleri: Familien Dursley, Harry, Albus Dumbeldore, McGonagall og Hagrid.
Eleverne læser kapitel 3 til næste dag... Køb adgang for at læse mere

Harry Potter | Undervisningsforløb

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.