Eksamensopgave om det æstetiske supermarked

Opgaven er kvalitetssikret af redaktionen på Lærerstuderende.dk
  • Lærerstuderende 3. år
  • Billedkunst
  • Godkendt
  • 8
  • 2353
  • PDF
  • Læreruddannelsen Vordingborg
  • 2005
  • 14-04-2006

3.-6. klasse: Eksamensopgave om det æstetiske supermarked

Eksamensopgave i billedkunst om det æstetiske supermarked.

Problemformulering
Med udgangspunkt i æstetiske lærerprocesser og den ekspressionistiske farvelære, vil jeg undersøge hvilke erkendelsesmæssige potentialer der ligger i arbejdet med emnet ”det æstetiske supermarked” i faget billedkunst på mellemtrinnet.

Indhold

Indledning: 2
Problemformulering: 2
Teorifelt: 2
Ekspressionistiske principper: 2
Den ekspressive farvelære: 2
De æstetiske lærerprocesser: 3
Synæsteci: 3
Det æstetiske supermarked 3
Centrale kundskabs og færdighedsområder 5
Didaktikken og lærerens rolle 5
Konklusion 6
Litteraturliste 7
Noter 7

Uddrag

Indledning:
Jeg har valgt at beskæftige mig med den ekspressive farvelære1. Primært fordi jeg selv er meget følsom over for farver, men også fordi jeg mener, at der i dette emne ligger mange muligheder for at arbejde med de æstetiske læreprocesser. I forhold til min fremtidige lærergerning finder jeg det utroligt vigtigt, at gøre børnene bevidste om farver og disses muligheder. Mit ideal er blandt andet, at give eleverne en personlig og erkendende oplevelse med farver. Min hypotese er, at hvis man kender farverne godt, deres muligheder og begrænsninger, vil dette give eleverne en bredere kommunikativkompetence i forhold til farvesprog og generelt billedsprog... Køb adgang for at læse mere

Eksamensopgave om det æstetiske supermarked

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af denne Webbog.