Undervisningsforløb om design og redesign

Opgaven er kvalitetssikret af redaktionen på Lærerstuderende.dk
  • Lærerstuderende 2. år
  • Håndarbejde
  • Godkendt
  • 8
  • 2735
  • PDF
  • Nørre Nissum Seminarium og HF
  • 2007
  • 18-04-2007

Semesteropgave: Undervisningsforløb om design og redesign

Semesteropgave i håndarbejde med et undervisningsforløb om design og redesign.

Formålet med emnet og skabelsen af en ”figur” er, at eleverne i niende klasse er midt i at danne sig deres egen identitet. De vil under processen blive opmærksomme på, i arbejdet med emnet, at beklædning siger meget om, hvem man er, og hvad man signalere til andre. De vil komme til at arbejde med funktion, æstetik og det personlige udtryk.

Indhold

Indledning
Didaktiske indgangsvinkel:
Hiim og Hippe
Undervisningens indhold:
Læringsforudsætninger:
Undervisningsplan:
Arbejdsmål:
Overordnede fagmål:
Elevernes medbestemmelse:
Undervisningsmetode:
Differentiering:
Arbejdsmål i forhold til klassen/eleven og emnet:
Sociale aktiviteter og begivenheder:
Grovplan for emnet:
Perspektivering:
Litteraturliste:

Uddrag

Indledning
Vi har gennem hele det forgående semester arbejdet med rollespilsfigurer som det overordnede emne. I den forbindelse skulle vi hver især finde en figur, som vi havde lyst til at skabe. Forslagene og de valgte figurer er meget forskellige. Personligt havde jeg lyst til at lave noget, som andre ikke umiddelbart ville lave. Jeg vil, for at illustrere mit valg af fodbeklædning, skrive nogle af de ting, der betegner min figur. Jeg har valgt en Goth`isk prinsesse. Hun er meget følelsesladet og ind imellem er hun deprimeret, hun har stor interesse for filosofi, eksistentialisme. Hun tilhører ikke nogen bestemt religion og er oftest apolitisk... Køb adgang for at læse mere

Undervisningsforløb om design og redesign

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af denne Webbog.