Børn med særlige behov i madkunskab

- Lærerstuderende 3. år
- Madkundskab
- Godkendt
- 13
- 2866
- Læreruddannelsen Hjørring
- 2008
- 30-01-2009
Undervisningsforløb: Børn med særlige behov i madkunskab
Opgave i madkundskab med undervisningsforløb om børn med særlige behov.
Problemformulering
Hvordan kan hjemkundskab hjælpe børn med særlige behov til at blive bedre fagligt og socialt? Hvilke undervisningsmaterialer til hjemkundskab, findes der med henblik på børn med særlige behov?
Indhold
Indledning 2
Problemformulering 2
Metodeafsnit 2
ADHD (Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder) 3
ADHD og sund kost 4
”Dur jeg til noget 6
Materialeafsnit 7
Undervisningsforløb 8
Konklusion 10
Litteraturliste/kilder 12
Bilag 12
Uddrag
Metodeafsnit
I vores opgave, vil vi kun tage hensyn til de børn, der har indlærings- og sociale problemer, med udgangspunkt i diagnosen ADHD.
Vi vil først i vores opgave beskrive de problemer børn med ADHD har, og hvilke ”kendetegn” de har, så vi på den måde som lærer ved hvad vi skal være opmærksomme på.
Derefter vil vi finde ud af, hvordan hjemkundskab kan være med til at hjælpe elverne socialt og fagligt.
Til sidst vil vi finde ud af om der findes undervisningsmaterialer, der tager udgangspunkt i faget hjemkundskab, med henblik på børn med særlige behov, samt diskutere disse materialer i henhold til faget.
Fremover vil ”børn med særlige behov” blive benævnt som ”bmsb”. Vi forudsætter desuden, at vi har med en ADHD klasse at gør... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind