Opgaven er kvalitetssikret af redaktionen på Lærerstuderende.dk

Folkeskoleloven fra 1993: Undervisningsdifferentiering

0 0 0 0 0 0 (0 bedømmelser)
Folkeskoleloven fra 1993: Undervisningsdifferentiering
Uddannelse Lærerstuderende 2. år Fag Skolen i samfundet Antal sider 12 Antal ord 3802 Filformat PDF
Uddannelsessted Aalborg Seminarium Produktionsår 2001 Udgivelsesdato 30-03-2002

Afløsningsopgave: Folkeskoleloven fra 1993: Undervisningsdifferentiering

Indledning
Undervisningsdifferentiering er et begreb, som allerede i min egen skoletid blev lovmæssigt introduceret. Men på daværende tidspunkt fik den ikke den store indflydelse på min daglige skolegang.

Jeg mener, det kan være spændende at beskæftige sig med, da det spiller en stor rolle for resten af min uddannelsperiode og forhåbentlig når jeg senere skal ud og praktisere i den danske folkeskole.

I denne opgave har jeg valgt at beskæftige mig med undervisningsdifferentiering, som via den nye folkeskolelov fra 1993 blev et væsentlig begreb indenfor den danske folkeskole. Her vil jeg se på nogle af de problemer, som gør det vanskeligt at udføre undervisningsdifferentiering på skolerne. Jeg vil også komme ind på teamsamarbejde, som er blevet mere udbredt på skolerne og til sidst vil jeg komme ind på skolernes fysiske rammer, som er nødvendig for at kunne udføre en ordentlig undervisningsdifferentiering. Som afslutning vil jeg fremhæve nogle af de erfaringer, jeg har gjort på de 2 skoler, jeg i løbet af året har beskæftiget mig med. Det er mine praktikophold på Toftehøjskolen i Storvorde, og så har jeg besøgt Hirtshals kommune skole, hvor jeg har talt med to lærere om, hvordan undervisningen foregår på deres skole.

Klik her og download nu et godt skridt på vejen til at komme videre med din egen opgave.

Find flere materialer fra samme fag eller med samme type